-

Testy a recenze - Peugeot 5008

21.02.2011 | PROLÉZAČKA - Peugeot 5008

Peugeot 5008

Sedm míst MPV Peugeot 5008 málokterá česká rodina plně využije, nicméně třetí řada i díky dobrému přístupu nabízí zajímavé možnosti rodinného využití.

Děti přece mají rády prolézačky a domečky a právě tuhle iluzi jim tahle třetí řada sedadel částečně nabízí. Díky promyšlenému systému skládání do dna při pětimístné konfiguraci vozu nikterak nekomplikují využití enormního zadního prostoru (až 823 l) pro zavazadla. Pokud jsou ale funkční, pak se zásluhou chytrého systému složení a posunu sedadel druhé řady na praktických lištách k nim lze snadno dostat, přičemž pro děti je posezení zcela vzadu i zajímavý zážitek. Třetí řada se hodí například také k „rozsazení“ potomků, pokud se vzadu z nějakého důvodu právě nesnesou.

V takovém případě však nejméně jeden z nich přijde o možnost zblízka sledovat dění na obrazovce cenově přijatelného příplatkového systému Video (20 000 Kč) s dvojicí obrazovek na zadní straně opěrek hlavy. Ten má skutečně příznivou cenu, ovšem jeho technické řešení budí rozpaky. Na přístrojové desce je slot, který dokáže přehrávat i DVD, nicméně pouze na výklopném předním displeji navigace. Po rozjezdu se obraz logicky vypne a zůstává pouze zvuk. Daný signál z této čtečky však nelze poslat do zadních obrazovek, které fungují zcela samostatně a nezávisle. K jejich ovládací konzoli dole mezi předními sedadly je nutné připojit zdroj signálu (přenosné DVD, MP4 přehrávač, herní konzoli). Pak lze daný signál pustit simultánně do obou obrazovek nebo do každé zvlášť jiný signál. Výhodou je nezávislost jednotlivých zdrojů signálu, starší dítě může hrát videohru, mladší sledovat pohádku. Komplikací je nutnost externího zdroje signálu, který je třeba napájet energií, navíc zvuk se dá pustit jen do sluchátek (bezdrátové připojení přes bluetooth), která si ovšem menší děti nerady dávají na uši. Alternativou je pouštět zvuk z onoho přenosného přehrávače, který ale vestavěnou obrazovku činí zbytečnou a navíc je ho nutné odnášet s sebou, aby ho nikdo neodcizil. Praktičnost vestavěného zábavního systému by výrazně zlepšilo propojení přední čtečky DVD se zadními obrazovkami. Také mohu pochválit hlavně velmi elegantní a funkční ukrytí obrazovek pod potahy shodné s čalouněním, chránící před poškozením i krádeží.

Akční nabídka PeugeotNutno dodat, že v případě sedmičlenného obsazení k dopravě zavazadel početné rodiny budete potřebovat nejméně střešní box. Za opěradly třetí řady zůstane totiž minimum místa, rodinnou výbavu musíte umístit externě. Mezi výhody patří i tři samostatné sedačky v druhé řadě, každá vybavená isofixem.

Současná rodina ovšem nebývá tak početná a pro své přesuny vyžaduje větší prostor. Tento požadavek Peugeot 5008 do pětimístného obsazení splní s přehledem, stačí se podívat na parametry zavazadelníku. Také uspokojí vstup rozlehlými pátými dveřmi a nízká hrana bez schodu. Snadno spolkne výbavu pro menší potomky, kočárky počínaje a maxitaškami konče. Možnost sklápět a posouvat sedadla druhé řady navíc umožňuje, pokud lze obětovat jedno místo ve druhé řadě, převážet při zachování tří- až čtyřmístné kapacity delší předměty.

prodej ojetých vozů PeugeotRodina ocení i podvozek, jenž představuje dobrý kompromis. Ačkoliv pěttisícosmička má jako pravý francouz sklon ke komfortní jízdě, „testovaným“ dětem se na zadním sedadle nedělalo špatně. Obě hlavy rodiny (máme přece tu rovnoprávnost) jistě uspokojí - i když z různých hledisek - i turbodiesel 2.0 HDi. Otce střídmost motoru, maminku jeho výborné utlumení, takže její připomínky k dětem a komentáře k dění na silnici a počínání řidiče jsou dobře slyšet i bez zvyšování hlasu. Rodinné konverzaci tudíž nic nebrání, jedině ta sluchátka videosystému na uších dětí.

21.2.2011 | datum
Auto 7 | zdroj
52 | strana